Metoda Hiszpańska – Rozwijanie indywidualnych cech ułatwiających zdobycie zatrudnienia

Dla kogo: 

Pracownicy urzędów pracy, biur karier, doradcy klienta, doradcy zawodowi, liderzy klubów pracy, pracownicy organizacji pozarządowych zajmujący się aktywizacja zawodową. 

Cel główny szkolenia: 

Pracownicy urzędów pracy, biur karier, doradcy klienta, doradcy zawodowi, liderzy klubów pracy, pracownicy organizacji pozarządowych zajmujący się aktywizacja zawodową. 

 

W efekcie szkolenia uczestnicy potrafią:

  • dokonać pogłębionej analizy zasobów klienta
  • budować zintegrowany z wartościami projekt zawodowy klienta 
  • motywować klienta do aktywności zawodowej
  • wykorzystywać istniejące techniki do budowania nowych rozwiązań.

Metodologia szkolenia: 

Szkolenie prowadzone jest w sposób warsztatowy z wykorzystaniem metod aktywizujących uczestników.

W ciągu trzech dni zajęć uczestnicy biorą udział w szeregu ćwiczeń grupowych i indywidualnych, pozwalających na wykorzystanie poznanych technik w praktyce.  

Program szkolenia:

  1. Główne założenia programu:
    co wnosi podejście systemowe i humanistyczne w postrzeganie sytuacji klienta przez doradcę?
    jak wykorzystać system ułatwiający wejście na rynek pracy do budowania struktury sesji doradczych?
  2. Cele i struktura programu:
    czemu służy i jak optymalnie wykorzystać naprzemienność działań indywidualnych i grupowych?
  3. Metodyka pracy z klientem:
    jak budować zaufanie w relacji „doradca – klient”
    co znaczy zmiana percepcji siebie i sytuacji zawodowej: „od problemu – do celu“?
    sztuka i technika zadawania pytań ukierunkowanych na rozwiązanie
    kiedy rodzi się opór, jak go rozpoznać, jak sobie z nim radzić w pracy z klientem?
  4. Fazy pracy indywidualnej z klientem:
    poszukiwanie i poszerzanie zasobów,
    formułowanie celów
    tworzenie spójnego projektu zawodowego.
  5. Techniki pracy
    zastosowanie technik ukierunkowanych na zasoby i cele zawodowe
    co należy wiedzieć o atrybucji kontroli i jej wpływie na sytuację klienta?
    warunki dobrze określonego celu,
    presupozycja w zadawaniu pytań,
    technika skali,
    projekcja przyszłości.
  6. Dynamika pracy grupowej:
    spójność i integracja grupowa – optymalne warunki do pracy grupy – jak to osiągnąć?
    konfrontacja i informacja zwrotna – jak wzmocnić aktywność jednostki i grupy?
    wzmacnianie autonomii – jak skutecznie motywować klienta do samodzielnych działań?
  7. Budowanie spójnego projektu zawodowego:
    hierarchizacja celów zawodowych i osobistych,
    wyznaczenie działań spójnych z określonymi celami,
    strategia działania w przypadku pojawienia się trudności na drodze do celu,
    zapewnienie elastyczności projektu zawodowego – cele alternatywne.
  8. Ćwiczenia wykorzystujące przedstawione techniki i narzędzia pracy z klientem.

Materiały szkoleniowe:

Skrypt szkoleniowy oraz materiały dodatkowe rozdawane w czasie szkolenia (w cenie szkolenia).


Czas trwania szkolenia: 24 godziny dydaktyczne (3 dni)


Termin i miejsce najbliższego szkolenia: 15-17 maja 2019 rok, w Warszawie


Zgłoszenia można składać najpóźniej na 10 dni przed wybranym terminem szkolenia.
Osoby zainteresowane uczestnictwem proszone są o wypełnienie formularza zgłoszeniowego i przesłanie go mailem na adres szkolenia@fise.org.pl

FISE zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia w przypadku nie zebrania minimalnej liczby uczestników.
Koszt szkolenia (w formule otwartej):
1 260 zł brutto
W cenie: szkolenie, materiały szkoleniowe, zaświadczenie, lunch oraz przerwy kawowe.
 
Płatność przelewem na podstawie faktury.

 

  • NAJNOWSZE SZKOLENIA SPECJALISTYCZNE:
  • Ochrona danych osobowych w świetle nowych przepisów RODO - wybrane aspekty prawne i praktyczne
  • Kodeks postępowania administracyjnego (KPA)
  • Kodeks pracy – aktualny stan prawny i zmiany
  • Ochrona danych osobowych w urzędzie (JST)
  • Procedury i zasady tworzenie Gminnego Programu Rewitalizacji
  • Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
  • Udostępnienie informacji publicznej
  • Ustawa o petycjach w samorządzie terytorialnym
  • Zamówienia publiczne – aktualny stan prawny i zmiany
  • PARTYCYPACJA OBYWATELSKA:
  • Budowanie zaangażowania mieszkańców – mechanizmy partycypacji
  • Budżet partycypacyjny
  • Organizacje pozarządowe w procesie budowania zaangażowania mieszkańców
  • Planowanie i organizacja konsultacji społecznych
  • Podstawy partycypacji – aktywność społeczności lokalnej w rozwoju samorządu
  • Podstawy prawne działań partycypacyjnych
  • Standardy partycypacji
  • Techniki i narzędzia partycypacji – aktywni obywatele
  • ROZWÓJ OSOBISTY
  • Asertywność
  • Negocjacje
  • Komunikacja interpersonalna
  • Kreatywność w pracy
  • Przeciwdziałanie stresowi i wypaleniu zawodowemu
  • Skuteczne kreowanie wizerunku urzedu oraz pracownika
  • Wystąpienia publiczne
  • Zarządzanie sobą w czasie
Wesprzyj nas!