Trening Komunikacyjny 
„Jak mówić o sobie dobrze?”

Szkolenie skierowane do pracowników organizacji pozarządowych.  

Dlaczego:
Dla organizacji pozarządowych i aktywistów umiejętność komunikowania się, opowiadania o sobie, tworzenia wciągających i angażujących narracji jest tak samo ważne jak powietrze do życia. A wciąż wiele z nich próbuje żyć jak beztlenowce.
Ryzykując życiem swoim i sprawy, o którą walczą.
Po co:
Tak, jak na jednodniowym spotkaniu nie da się nauczyć nikogo pisania wspaniałych wierszy, tak i nie na się w jeden dzień nauczyć nikogo komunikowania idei w sposób właściwy i efektywny. Każdy kto twierdzi inaczej, po prostu nie mówi całej prawdy. Zdaniem wielu praktyków, komunikacja jest materią o podobnym stopniu skomplikowania, co fizyka kwantowa. Nieprzewidywalna i zaskakująca. Co nie oznacza, że nie da się zrozumieć szybko podstawowych jej mechanizmów, zasad działania i poznać pierwotne błędy, aby móc ich uniknąć. Takie praktyczne ABC będzie dobrym początkiem do D i E alfabetu reklamy idei. Aczkolwiek mam nadzieję, że będzie inspirujące na tyle, że ktoś samemu dojdzie do X Y i Z. A nawet Ź.
Efekty:
Uczestnicy treningu zapoznają się z podstawami komunikacji marketingowej w praktyce.
Poznają sposób pracy i myślenia, które stosuję jako praktyk i ekspert w komunikacji marek, organizacji czy idei.
Usystematyzują lub rozszerzą posiadaną przez siebie wiedzę dotyczącą komunikacji marketingowej idei, korzystając
ze wszystkiego, co wiem po ćwierć wieku jego studiowania. Niczego nie będę ukrywać lub przemilczać.
Uczestnicy treningu będą umieć bardziej świadomie opowiadać o swojej sprawie tak, by zyskiwać fanów, wolontariuszy, darczyńców, sponsorów. Samemu lub przy pomocy fachowców.
Poznają też klucz do wyciągnięcia z tej współpracy samego dobra i całego dobra.
Sposób pracy:
Warsztat. Krótkie 2-3 godzinne interwały, podczas których trenujemy myślenie o komunikacji. Zarówno grupowa jak i indywidualna praca na prawdziwych potrzebach.

Program szkolenia:
1. Wstęp dotyczący komunikacji marketingowej idei. Dyskusja. Przygotowania do pracy nad komunikacyjną strukturą marki, brandu, którym jest niekomercyjna idea. – 2 godz.

2. Praca uczestników treningu przy czynnym współudziale trenera. – 1 godz.

3. Przedstawienie efektów pracy. Dyskusja. Przygotowania do pracy nad strukturą storytellingu. –1 godz.

4. Praca uczestników treningu przy czynnym współudziale trenera.. – 1 godz.

5. Przedstawienie efektów pracy. Dyskusja. Przygotowania do pracy nad brand manifesto. – 1 godz.

6. Praca uczestników treningu przy czynnym współudziale trenera. – 1 godz.

7. Przedstawienie efektów pracy. Podsumowanie dotychczasowych działań. Ustalenie możliwych następnych kroków. Pytania. Odpowiedzi. Wskazówki. – 1 godz.

Szkolenie poprowadzi

Jacek Pawlak

Dyrektor kreatywny, strategiczny i właściciel tenpawlak & co. Członek Zarządu Klubu Twórców Reklamy. Ekspert i nauczyciel komunikacji marketingowej. Juror i przewodniczący jury w polskich i międzynarodowych festiwalach kreatywności i efektywności: KTR, ADC*E, EFFIE, Young Creatives Eurobest.
Przez 3 lata współprowadził  audycję o komunikacji “Reklama Dymna” na antenie TOK FM. Był członkiem Rady Marek Superbrands Polska V i VI edycji. Jest Trenerem Biznesu.
Wykłada w Szkole Mistrzów Reklamy, Collegium Civitas oraz na UW. Współtworzył program nauczania w technikach reklamy. Pracował jako copywriter, dyrektor kreatywny i zarządzający polskich i międzynarodowych agencji reklamowych oraz jako Head of Communication w TestMeToo.

Jacek jest autorem hasła dla PZPN “Łączy nas piłka”i wielu innych, które zaistniały w świadomości Polaków i zbudowały kilka
brandów. Niektóre z nich znajdują się w Słowniku sloganów reklamowych wydanych przez Wydawnictwo Naukowe PWN.
Jest także współautorem jednej z najlepszych kampanii 30-lecia reklamy w Polsce „Chipsy przyszły”.
Jego prace zostały uhonorowane: 30 x KTR, 6 x EFFIE, Film Lions Finalist Cannes Lions, Media Lions National Diploma Cannes Lions, Grand Prix oraz 18 x Złote Orły, Grand Prix oraz 7 x Golden Arrow, 4 x Kreatura, P&G Advertising Award, iDea, Crackfilm, Shorts, IAA Socially Responsible Communications Award, Charity Campaign of the Year, European CSR Award Scheme for Partnerships Innovation and Impact in 2012.

Jacek to człowiek z krwi i kości, fan piłki nożnej, świr muzyczny i filmowy, audiofil. Nałogowo czyta poezję,
pisze recenzje muzyczne na stronę www.cogra.pl i refleksje filmowe podsumowane w wymyślonej przeze mnie Skali
Pawlaka. Jest twórcą Komiksu P.T. Laski.

Materiały szkoleniowe:

w cenie szkolenia

Czas trwania szkolenia:

8 godzin dydaktycznych (1 dzień)

Termin i miejsce szkolenia:

10 października 2019 r.

Warszawa


Osoby zainteresowane innym terminem szkolenia  prosimy o kontakt mailowy: szkolenia@fise.org.pl 

Koszt szkolenia (w formule otwartej):
389 zł 
W cenie: materiały szkoleniowe, sala, zaświadczenie, lunch oraz przerwy kawowe.